Itsenäisyyspäivän valoinstallaatio ja koristeluidea

"Sininen ja valkoinen, värit ovat vapauden..." Ne ovat myös DIY-valoinstallaationi värit. Eihän minun omatekoinen viritelmäni mikään huikea installaatio ole, mutta sana valoinstallaatio saa sen kuulostamaan hienolta!

Sain siniset jouluvalot äidiltäni, joka ei kalseista ja kelmeistä valoista tykännytkään. Minusta sininen valo on talvinen ja  luo jännittävää tunnelmaa makuuhuoneen yhdessä nurkassa. Vähän sellaista tunnelmaa kuin joissain fantasiaelokuvissa, missä on jääkuningatar ja eläimiä, joilla on valkoiset kiiltävät turkit, kohtauksia öisessä metsässä, mihin kuu paistaa ja missä on tietysti onnellinen loppu. Sellainen Narnia-meininki! Vai onko minulla vaan vähän liian vilkas mielikuvitus? 

Valot lojuivat pikkulipaston pöydällä hujanhajan, mutta kun äkkäsin vanhempieni siivouskomerosta tyhjän kurkkupurkin, niin sain siinä silmänräpäyksessä käyttöidean. Jos tihrustatte purkin ulkopintaa tarkkaan, niin huomaatte, että se on kuivoitu hopeisilla tähti-/lumihiutalekuvioilla tai jollain vähän sinnepäin, kutsutaan niitä vaikka kuurankukkasiksi. Koristelu kävi niin, että levitin purkin pinnalle Erikeeperiä kuvioiden muotoon ja ripsottelin päälle hopeanvalkoista glitteriä. Minulla olisi askarteluhileitäkin, mutta halusin päästä eroon Goshin meikkiglitteristä ja käytin sen koristeluun. Goshin glitter on ollut meikissä ihana ja megakimaltava, pikkujouluihin sopiva, mutta se varisee poskille ja sen kiinnittämiseen tarvitsisi jonkin kosmetiikkafiksatiivin ja nyt olisi suunnitelmissa hankkia jokin kestävämpi versio. Viimeistelin purkin sitomalla purkin yläreunan kierteiden päälle sinistä ja valkoista nauhaa itsenäisyyspävän kunniaksi ja saahan nuo nauhat jäädä koko joulun ajaksi koristamaan purkkia 

Nyt meillä on täällä todella säihkyvä itsenäisyyspäivän illan tunnelma, koska pikkuiset koristehileet tuppasivat leviämään ympäriinsä! Minulla on niitä myös hiuksissa kuten rouvilla pressanjuhlissa, mutta heillä ei sentään ole Erikeeper-raitoja... Glitteraskartelu ei ole sottapyttyisyyteni ja tahmatassuisuuteni vuoksi vahvin lajini, mutta harrastan sitä silti ja purkin koristelu oli hyvä konsti päästä yhdestä meikistä eroon ja vaikka itse sanonkin, niin valoinstallaationi on oikein kaunis ja jollakin tavalla myös rauhoittava. Vai mitä te tykkäätte valoista, joiden väri jakaa joka joulun alla mielipiteitä lehtien tekstiviestipalstoillakin?




HYVÄÄ JA SINIVALKOISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!

Kommentit

  1. Ihana purnukka! Mä oon vahingossa ostanu meille lämpöisiä ja sinisiä valoja, joten toiset pitäis nyt vaihtaa uusiin..

    VastaaPoista
  2. Kiitti! Mä olen huono ostamaan valoja ja kaikki valot, jotka mulla on, on isäni tekemiä virheostoksia :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista :)