Suosittu blogikirppis taas Jyväskylässä

Tiedoksi kaikille kirppistelijöille ja muillekin, että huippusuosittu blogikirppis pidetään tämän viikon lauantaina Jyväskylän Veturitalleilla. Kulttuuriyhdistys TUFF järjestää kirppiksen yhdessä bloggaajien kanssa ja TUFF pitää myös kahvilaa ja paikalla on myös DJ:t takaamassa pirteän meiningin. Ja arvatkaas mitä? Minäkin olen myymässä!

Olen keräillyt jo jonkin aikaa myytävää tavaraa kaappieni kätköistä ja ollut vähän tuskissani, koska en ole päässyt niitä mihinkään myymään. Itsepalvelukirppiksiä on tässä aika lähelläkin, mutta minulla ei ole aikaa hinnoitella eikä ravata joka päivä pöytää järjestelemässä. Ajattelin jo, että pidän kotikirppiksen ja mainostan sitä sanoilla: "Entinen himoshoppaaja myy vaateaarteistoaan!" Olen ollut joskus ultimate-himoshoppaaja ja nykyisin tuntuu aika hullulta ajatella entistä elämäntapaani. Jossain vaiheessa kaverini tituleerasi minua Jyväskylän Carrie Bradshaw'ksi ja onhan siinä vinha perä. Mutta nyt "Mä en tahdo olla enää Carrie" ja pistän myyntiin  aikamoisen kasan kaikkea sitä, mitä olen shoppaillut: upeita juhlavaatteita, (erityisesti pikkujouluihin sopivia!), laukkuja, kenkiä, boutique-löytöjä, reissuilla tekemiäni ostoksia, neuleita, hyviä arkivaatteita... On toppia, paitaa, hametta, takkia, nahkatakkeja ja housuja. Tein laukkujen ja korujen kohdalla superinventaarion ja nyt raaskin luopua sellaisistakin jutuista, joita olen ennen säästellyt. Olen tehnyt aika hurjan diilin, joka menee niin, että en saa ostaa mitään ennen kuin entiset kirppiskamat on myyty ja tällainen diili kyllä pistää innokkaasti myymään tavaraa! Tarkoitus ei ole, että myyn entisiä pois, että pääsisin ostamaan uutta vaan tuon diilin takana on ajatus siitä, että ihminen pärjää hyvin vähällä ja halusin vähän haastaa itseäni.

Vähän haikein mielin laitan joitain vaatteita myyntiin, etenkin kun olen yleensä tehnyt hankinnat sillä ajatuksella, että käytän niitä vuosia ja jos ostain jotain ihanaa, niin yleensä tykkään siitä vielä monen vuoden jälkeenkin... Mutta enhän minä mistään tiennyt, että en pysy sutjakkana ja on hyvin epätodennäköistä, että laihdun entisiin mittoihini eli 15 kilon verran. Mielestäni on turhaa lojuttaa vaatehuoneessa vaatteita tilaa viemässä ja odottamassa laihtumisihmettä.

En ole koskaan päässyt blogikirppikselle, mutta tiedän, että kirppis on tosi suosittu ja ulkona on ollut ostajia ihan jonoksi asti ja pöydät ja rekit ovat tyhjentyneet yhdessä hujauksessa. Myymässä on paikallisia, suosittuja bloggaajia, joiden pöydistä löytyy varmasti uudenveroista tavaraa. Kuten minunkin pöydästäni, sillä monia vaatteitani ei ole kovinkaan montaa kertaa käytetty. Tarkoitukseni on päästä tavaroista eroon, joten en ainakaan ylihinnoittele. Kannattaa tulla paikan päälle tsekkaamaan ja tekemään löytöjä! Tapahtuman Facebook-sivuilta löydät listan myyjistä ja lisätietoja.

Tässä esimaistiainen siitä, mitä minun pöydästäni lauantaina löytää (yhden jättikassillisen, yhden pahvilaatikon ja yhden kenkä- ja laukkukassillisen verran):

Nähdäänhän lauantaina :)

Kommentit